یکشنبه 24 فروردین 1404
EN

اهداف و برنامه عملیاتی

اهداف و برنامه عملیاتی پیشنهادی دفاتر حج و زیارت استانها در سال 1404

...

اهداف و برنامه عملیاتی پیشنهادی دفاتر حج و زیارت استانها در سال 1404
ردیف اهداف عملیاتی شاخص ها / فعالیت / اقدامات / پروژه ها 
1 افزایش سطح رضایتمندی ، اطلاع رسانی به مخاطبین، ارتقاء خدمات به زائرین و تکریم ارباب رجوع رضایت سنجی مردم از خدمات دستگاه از طریق سامانه راهبری میز خدمت 
رضایت سنجی ارباب رجوع از خدمت ارائه شده توسط کارکنان از طریق کد دو بعدی   
پاسخگویی به موقع به شکایات وارده در کارتابل سامانه های رسیدگی به شکایات، سازمان بازرسی کل کشور، سامد و توجه به حقوق زائرین و تلاش برای صیانت از آن 
پیگیری شکایات مربوط به سفرهای زیارتی (مجاز یا غیر مجاز)
پیگیری امور دفتر بازرسی سازمان در استان تا حصول نتیجه
شفاف سازی و اطلاع رسانی فرایندهای ارائه خدمات  
شفاف سازی و اطلاع رسانی هزینه های سفر زیارتی به زائرین
بررسی و پیگیری گزارشات دریافتی حراست تا حصول نتیجه
تحویل و دریافت فرم تکریم ارباب رجوع و پایش و نتیجه گیری و انعکاس نظرسنجی
 اطلاع رسانی عمومی برای تعیین روز ملاقات مردمی  با مدیر دفتر حج و زیارت 
گسترش همکاریهای رسانه ای و تصویری مجموعه حج و زیارت برای حضور بیشتر در سطح خانواده و جامعه و اثر گذاری لازم
حضور و ارتباط با رسانه های نوین و روشنگری نسبت به انتقادات ،شایعات،شبهات و ابهامات
ثبت و انتشار اخبار و اطلاعیه های استانی از طریق صدا و سیمای مرکز استان، سامانه اطلاع رسانی حج و زیارت استان و شبکه های مجازی تحت اختیار
مستندسازی و تولید محتواهای رسانه ای از برنامه ها و فعالیت ها و دستاوردها 
تشکیل کمیته بررسی و اخذ خسارات وارده به زائرین از بابت تغییر و قصور خدمات شرکت های مجری در عراق
2 توسعه مدیریت و ارتقای منابع انسانی هم اندیشی  مدیر و کارکنان از طریق برگزاری جلسات ماهیانه
هماهنگی با برنامه های سازمان از طریق شرکت در جلسات شورای مدیران سازمان به صورت حضوری یا ویدیو کنفرانس
تعامل و همکاری با دستگاههای اجرایی سطح استان در راستای پاسخگویی به مکاتبات و درخواست های قانونی ایشان از طریق شرکت در جلسات شورای اداری استانداری و سایر جلسات مرتبط در استان 
ارزیابی عملکرد کارکنان با انجام مراحل ارزیابی عملکرد الکترونیکی در سامانه چارگون اداره کل منابع انسانی
افزایش توانمندی و تخصص کارکنان با شرکت در دوره های ضمن خدمت 
توزیع عادلانه کارهای اداری بین همکاران جهت بهره وری بیشتر بر اساس توانمندی ها
تجلیل از کارمندان فعال، ضابطه مند، منظم و تابع مقررات 
3 مستند سازی اقدامات جهت ارزیابی عملکرد دستگاه تشکیل جلسات کارگروه توسعه مدیریت دستگاه و پیگیری اجرایی کردن مصوبات آن
تهیه مستندات ارزیابی عملکرد دستگاه و درج آن در سامانه ارزیابی عملکرد (تسما) 
 انجام دستورالعمل ها و پیگیری امور مرتبط با ارزیابی عملکرد دستگاه
4 تدوین گزارش های تحلیلی و آسیب شناسی فرآیندهای سازمانی تحلیل و آسیب شناسی عوامل موثر بر بهره وری کارکنان استان
 شناسایی چالش های سازمان و ارائه راهکار سازنده در جهت بهبود عملکرد و فرایندهای سازمانی
ارائه گزارش های تحلیلی و آماری از عملکرد حج و زیارت استان به مراجع ذیصلاح
تدوین گزارشات تحلیلی و آماری لازم جهت ارائه در سامانه ارزیابی عملکرد 
 ارائه گزارش آسیب شناسی عملکرد شاخص های اختصاصی و عمومی 
5 ثبت نام و اعزام زائرین به عمره و حج تمتع توزیع و تخصیص ضابطه مند کاروانهای عمره و حج تمتع 
نظارت بر روند ثبت نام زائرین در کاروانهای عمره و حج تمتع
پیگیری،نظارت،کنترل  وانجام نقل و انتقال قبوض حج تمتع و عمره مفرده با اجرای دستورالعمل های مربوطه
کنترل ورصد میزان مشارکت ودرخواست های افراد جهت نقل و انتقال سندها در سامانه " تشرف" و اتخاذ تدابیر لازم در سطح استانی با توجه به آمارعرضه و تقاضا
کنترل  مستمر آمار میزان مشارکت ودیعه گذاران در سامانه "رزرو حج" وتعامل با مبادی ذیربط برای اطلاع رسانی های لازم  
انجام امور مربوط به رفع مغایرت های اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع و فاقد تایید ثبت احوال وفق فرآبند سیستمی ابلاغ شده
تعامل و هماهنگی لازم با ایستگاه پروازی و کلیه  مبادی ذیربط در استان
پیگیری و نظارت بر روند اجرا و ثبت به موقع صورتجلسات پروازهای عمره و تمتع در سامانه مربوطه 
پیگیری صدور مجوز بلیط زایرین عمره و تمتع 
پیگیری امور لازم و مرتبط به بیمه زائرین حج و عمره
پیگیری امور مربوط به بیمه و خسارات زائرین حج تمتع
6 ثبت نام و اعزام زائرین به عتبات عالیات (عراق و سوریه) تعامل، همکاری و هماهنگی لازم با شرکت های مجری و دفاتر زیارتی در مسائل مربوط به عتبات عالیات و سوریه
نظارت بر روند ثبت نام زائرین در اربعین و کاروانهای عتبات عالیات و سوریه
نظارت و هماهنگی در خصوص تردد زائرین عتبات و اربعین (استانهای مجاور مرز عراق)
نظارت بر نحوه اجرای بسته های زیارتی یا توزیع و تخصیص سهمیه های عتبات عالیات و سوریه
نظارت بر روند اجرای اعزام های زمینی و پروازهای عتبات عالیات و سوریه
پیگیری گزارش ها و اشکالات سفرهای انجام شده و آسیب شناسی و رفع نواقص 
7 توانمندسازی و آموزش کارگزاران و زائرین نظارت بر برگزاری دوره های آموزشی حضوری یا مجازی برای کارگزاران 
برگزاری جلسات کمیته آموزش استان و تدوین صورتجلسات 
برگزاری همایش ها و جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی سفرهای زیارتی 
حضور در شهرستانهای استان و دیدار چهره به چهره با زائرین و کارگزاران زیارتی و بررسی درخواستهای آنان 
افزایش کیفی برنامه های آموزشی زائرین از طریق ابزار و روشهای به روز از جمله آموزشهای مجازی 
توجه به افزایش کیفی مسائل فرهنگی و آموزشی و و راهبری سیستم آموزشی با بکارگیری ابزار و وسائل جدید و اثرگذار و انجام امور کلاسهای مجازی وحضوری کارگزاران در استان
8 توسعه بخش خصوصی و جذب عوامل اجرایی اجرای دوره های آموزشی برای فراخوان های اعلامی سازمان در امر جذب کارگزار جدید
پیگیری نواقص آموزشی کارگزاران و تعریف دوره ها متناسب با نیاز کارگزاری استان
ثبت نام عوامل جدید زیارتی و تشکیل پرونده حراستی عوامل پذیرفته شده
بررسی درخواستها و تشکیل و ارسال پرونده متقاضیان واجد شرایط صدور مجوز زیارتی
فراخوان و تشکیل پرونده عوامل اجرایی جهت انجام مصاحبه از آنها
9 احراز صلاحیت عوامل اجرایی برای اعزام به حج و عمره و عتبات عالیات هماهنگی برای برگزاری آزمونهای تخصصی مربوط به جذب کارگزاران 
تشکیل کمیته احراز صلاحیت های حرفه ای و تخصصی عوامل و بررسی و تایید صلاحیت عوامل اجرایی برای اعزام ها 
پاسخگویی به استعلامات حراست 
10 نظارت بر دفاتر زیارتی و امور کارگزاران تشکیل کمیته های بدوی رسیدگی به تخلفات زیارتی 
پیگیری امور حقوقی مربوط به فعالیت های غیر مجاز زیارتی در محاکم قضایی
نظارت بر عملکرد دفاتر زیارتی با سرکشی دوره ای از دفاتر زیارتی
 بازدید از مکان پیشنهادی متقاضیان تاسیس، تمدید و تغییر محل دفاتر زیارتی
بررسی اسناد و مدارک متقاضیان تاسیس دفتر / شرکت زیارتی 
بررسی عملکرد سالانه دفاتر زیارتی (مالیات، ارزش افزوده)
بازرسی از فرایند ثبت نام در کاروان های زیارتی
نظارت بر قراردادها و عملکرد شرکت های مجری طرح عتبات استانی
نظارت بر رستورانها و مراکز خدمات رفاهی طرف قرارداد با شرکت مجری استان در مسیر تردد زائرین عتبات عالیات
فراهم کردن زمینه ارتباط مستقیم مراجعه کننده با مدیر از طریق فضای مجازی
11 همکاری در راستای ارتقاء خدمات فرهنگی همکاری در برگزاری جلسات بعثه مقام معظم رهبری
پیگیری اعزام روحانی یا مداح توسط بعثه همراه کاروان های زیارتی
توزیع اقلام فرهنگی برای زائرین عمره و تمتع
توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و تشکیل جلسات شورای اقامه نماز دستگاه
اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و هفته حج و تبلیغات محیطی در ایام و مناسبت های ملی و مذهبی
پیگیری حضور اعضای بسیج پایگاه در مناسبتهای ملی و مذهبی 
استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی در گسترش فرهنگ حج و زیارت
بکارگیری حداکثری توان رسانه های کشور به خصوص صداو سیما در گسترش فرهنگ حج و زیارت با حفظ مصالح زائرین
استفاده از ارتباط منسجم و سازنده با حوزه های علمیه، مساجد و دانشگاه ها
استفاده بهینه از زمان هفته حج برای ارتقاء و گسترش فرهنگ حج و زیارت 
نصب بنرهای مناسبت و پخش اذان و ادعیه در مناسبت های فرهنگی و حضور در راهپیمایی ها و ...
شرکت در نشست ها و همایش های برون سازمانی با موضوع فرهنگی و دینی 
شرکت در برنامه های مربوط به شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها
12 اجرای صحیح قوانین و مقررات اداری  و مالی نظارت بر حسن انجام امور اداری و مالی دفتر حج و زیارت استان
انجام وظایف محوله در ماموریت های اداری داخل و خارج از کشور 
کنترل تردد، مرخصی ها و ماموریت کارکنان 
ثبت و بایگانی نامه های وارده و صادره و ارجاع به و واحدهای مربوطه
اجرای دستورالعملها و بخشنامه ها
تنظیم و تایپ صورتجلسات اداری
بررسی اوراق و مکاتبات مشمول بخشنامه ابلاغی جهت امحا یا انتقال به سازمان اسناد و کتابخانه ملی
برآورد بودجه سالانه دفتر حج و زیارت استان
اخذ مجوز خرید تامین ملزومات اداری مورد نیاز 
ثبت اسناد حسابداری و تهیه ترازنامه و تسویه اسناد مالی دفتر حج و زیارت استان و بستن حسابها در پایان سال مالی
پرداخت لیست بیمه کارکنان استان در تامین اجتماعی و خدمات درمانی
 ثبت اطلاعات معاملات در سامانه ستاد 
ثبت صورت معاملات فصلی در سامانه امور مالیاتی
بررسی اسناد مربوط به کارپردازی
پیگیری و تمدید بیمه نامه وسایل نقلیه اداری و ساختمان اداری
قرارداد با سرویس دهنده اینترنت و قرارداد خطوط MPLS
پرداخت قبوض خدمات عمومی و انجام سایر خدمات مالی
نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط اداری و جلسات و همایش ها
13 حفظ و مراقبت از اموال سازمانی نگهبانی، کنترل و نظارت بر اموال دفترحج و زیارت استان
پشتیبانی سخت افزارها و نرم افزارها
تعمیر و نگهداری تجهیزات و تاسیسات
ثبت اطلاعات اموال در سامانه اموال سازمان
کنترل مبادی ورودی و خروجی ساختمان و محوطه
14 انجام خدمات عمومی و مدیریت سبز مدیریت مصرف آب ، سوخت ، انرژی و مدیریت پسماند در محیط اداری بمنظور بهینه سازی الگوی مصرف