| ثبت نام و اعزام زائرین به عمره و حج تمتع |
توزیع و تخصیص ضابطه مند کاروانهای عمره و حج تمتع |
| نظارت بر روند ثبت نام زائرین در کاروانهای عمره و حج تمتع |
| پیگیری،نظارت،کنترل وانجام نقل و انتقال قبوض حج تمتع و عمره مفرده با اجرای دستورالعمل های مربوطه |
| کنترل ورصد میزان مشارکت ودرخواست های افراد جهت نقل و انتقال سندها در سامانه " تشرف" و اتخاذ تدابیر لازم در سطح استانی با توجه به آمارعرضه و تقاضا |
| کنترل مستمر آمار میزان مشارکت ودیعه گذاران در سامانه "رزرو حج" وتعامل با مبادی ذیربط برای اطلاع رسانی های لازم |
| انجام امور مربوط به رفع مغایرت های اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع و فاقد تایید ثبت احوال وفق فرآبند سیستمی ابلاغ شده |
| تعامل و هماهنگی لازم با ایستگاه پروازی و کلیه مبادی ذیربط در استان |
| پیگیری و نظارت بر روند اجرا و ثبت به موقع صورتجلسات پروازهای عمره و تمتع در سامانه مربوطه |
| پیگیری صدور مجوز بلیط زایرین عمره و تمتع |
| پیگیری امور لازم و مرتبط به بیمه زائرین حج و عمره |
| پیگیری امور مربوط به بیمه و خسارات زائرین حج تمتع |
| ثبت نام و اعزام زائرین به عتبات عالیات (عراق و سوریه) |
تعامل، همکاری و هماهنگی لازم با شرکت های مجری و دفاتر زیارتی در مسائل مربوط به عتبات عالیات و سوریه |
| نظارت بر روند ثبت نام زائرین در اربعین و کاروانهای عتبات عالیات و سوریه |
| نظارت و هماهنگی در خصوص تردد زائرین عتبات و اربعین (استانهای مجاور مرز عراق) |
| نظارت بر نحوه اجرای بسته های زیارتی یا توزیع و تخصیص سهمیه های عتبات عالیات و سوریه |
| نظارت بر روند اجرای اعزام های زمینی و پروازهای عتبات عالیات و سوریه |
| پیگیری گزارش ها و اشکالات سفرهای انجام شده و آسیب شناسی و رفع نواقص |
| توانمندسازی و آموزش کارگزاران و زائرین |
نظارت بر برگزاری دوره های آموزشی حضوری یا مجازی برای کارگزاران |
| برگزاری جلسات کمیته آموزش استان و تدوین صورتجلسات |
| برگزاری همایش ها و جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی سفرهای زیارتی |
| حضور در شهرستانهای استان و دیدار چهره به چهره با زائرین و کارگزاران زیارتی و بررسی درخواستهای آنان |
| افزایش کیفی برنامه های آموزشی زائرین از طریق ابزار و روشهای به روز از جمله آموزشهای مجازی |
| توجه به افزایش کیفی مسائل فرهنگی و آموزشی و و راهبری سیستم آموزشی با بکارگیری ابزار و وسائل جدید و اثرگذار و انجام امور کلاسهای مجازی وحضوری کارگزاران در استان |
| توسعه بخش خصوصی و جذب عوامل اجرایی |
اجرای دوره های آموزشی برای فراخوان های اعلامی سازمان در امر جذب کارگزار جدید |
| پیگیری نواقص آموزشی کارگزاران و تعریف دوره ها متناسب با نیاز کارگزاری استان |
| ثبت نام عوامل جدید زیارتی و تشکیل پرونده حراستی عوامل پذیرفته شده |
| بررسی درخواستها و تشکیل و ارسال پرونده متقاضیان واجد شرایط صدور مجوز زیارتی |
| فراخوان و تشکیل پرونده عوامل اجرایی جهت انجام مصاحبه از آنها |
| احراز صلاحیت عوامل اجرایی برای اعزام به حج و عمره و عتبات عالیات |
هماهنگی برای برگزاری آزمونهای تخصصی مربوط به جذب کارگزاران |
| تشکیل کمیته احراز صلاحیت های حرفه ای و تخصصی عوامل و بررسی و تایید صلاحیت عوامل اجرایی برای اعزام ها |
| پاسخگویی به استعلامات حراست |
| نظارت بر دفاتر زیارتی و امور کارگزاران |
تشکیل کمیته های بدوی رسیدگی به تخلفات زیارتی |
| پیگیری امور حقوقی مربوط به فعالیت های غیر مجاز زیارتی در محاکم قضایی |
| نظارت بر عملکرد دفاتر زیارتی با سرکشی دوره ای از دفاتر زیارتی |
| بازدید از مکان پیشنهادی متقاضیان تاسیس، تمدید و تغییر محل دفاتر زیارتی |
| بررسی اسناد و مدارک متقاضیان تاسیس دفتر / شرکت زیارتی |
| بررسی عملکرد سالانه دفاتر زیارتی (مالیات، ارزش افزوده) |
| بازرسی از فرایند ثبت نام در کاروان های زیارتی |
| نظارت بر قراردادها و عملکرد شرکت های مجری طرح عتبات استانی |
| نظارت بر رستورانها و مراکز خدمات رفاهی طرف قرارداد با شرکت مجری استان در مسیر تردد زائرین عتبات عالیات |
| فراهم کردن زمینه ارتباط مستقیم مراجعه کننده با مدیر از طریق فضای مجازی |
| همکاری در راستای ارتقاء خدمات فرهنگی |
همکاری در برگزاری جلسات بعثه مقام معظم رهبری |
| پیگیری اعزام روحانی یا مداح توسط بعثه همراه کاروان های زیارتی |
| توزیع اقلام فرهنگی برای زائرین عمره و تمتع |
| توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و تشکیل جلسات شورای اقامه نماز دستگاه |
| اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و هفته حج و تبلیغات محیطی در ایام و مناسبت های ملی و مذهبی |
| پیگیری حضور اعضای بسیج پایگاه در مناسبتهای ملی و مذهبی |
| استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی در گسترش فرهنگ حج و زیارت |
| بکارگیری حداکثری توان رسانه های کشور به خصوص صداو سیما در گسترش فرهنگ حج و زیارت با حفظ مصالح زائرین |
| استفاده از ارتباط منسجم و سازنده با حوزه های علمیه، مساجد و دانشگاه ها |
| استفاده بهینه از زمان هفته حج برای ارتقاء و گسترش فرهنگ حج و زیارت |
| نصب بنرهای مناسبت و پخش اذان و ادعیه در مناسبت های فرهنگی و حضور در راهپیمایی ها و ... |
| شرکت در نشست ها و همایش های برون سازمانی با موضوع فرهنگی و دینی |
| شرکت در برنامه های مربوط به شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها |
| اجرای صحیح قوانین و مقررات اداری و مالی |
نظارت بر حسن انجام امور اداری و مالی دفتر حج و زیارت استان |
| انجام وظایف محوله در ماموریت های اداری داخل و خارج از کشور |
| کنترل تردد، مرخصی ها و ماموریت کارکنان |
| ثبت و بایگانی نامه های وارده و صادره و ارجاع به و واحدهای مربوطه |
| اجرای دستورالعملها و بخشنامه ها |
| تنظیم و تایپ صورتجلسات اداری |
| بررسی اوراق و مکاتبات مشمول بخشنامه ابلاغی جهت امحا یا انتقال به سازمان اسناد و کتابخانه ملی |
| برآورد بودجه سالانه دفتر حج و زیارت استان |
| اخذ مجوز خرید تامین ملزومات اداری مورد نیاز |
| ثبت اسناد حسابداری و تهیه ترازنامه و تسویه اسناد مالی دفتر حج و زیارت استان و بستن حسابها در پایان سال مالی |
| پرداخت لیست بیمه کارکنان استان در تامین اجتماعی و خدمات درمانی |
| ثبت اطلاعات معاملات در سامانه ستاد |
| ثبت صورت معاملات فصلی در سامانه امور مالیاتی |
| بررسی اسناد مربوط به کارپردازی |
| پیگیری و تمدید بیمه نامه وسایل نقلیه اداری و ساختمان اداری |
| قرارداد با سرویس دهنده اینترنت و قرارداد خطوط MPLS |
| پرداخت قبوض خدمات عمومی و انجام سایر خدمات مالی |
| نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط اداری و جلسات و همایش ها |
| |
|