ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سازمان حج و زیارت و بانک انصار تفاهم نامه همکاری امضا کردند

  • 19 مهر 1395
  • 07:23
  • 4 دیدگاه
  • 300 بازدید
  • Article Rating
سازمان حج و زیارت و بانک انصار تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و بانک انصار در راستای توسعه زیرساخت های خدماتی زائران عتبات عالیات به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی امروز یکشنبه 18 مهرماه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان حج و زیارت و بانک انصار گفت: تفاهم همکاری میان دو مجموعه در راستای فعالیت مشترک برای ساماندهی خدمات دهی به زائران عتبات  و توسعه زیر ساختهای خدماتی در عراق به امضا می رسد.

وی افزود: دو مجموعه طی این تفاهم نامه برنامه جامعی برای خدمات دهی به زائران ایرانی که به عتبات اعزام می شوند و همچنین با توجه به امکانات اقامتی بانک انصار در شهرهای مقدس مشهد و قم به زائران عراقی که به ایران سفر می کنند، خواهند داشت .

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که هدف گذاری سازمان حج و زیارت در سال 95 بر مبنای برنامه ریزی برای اعزام بیش از یک میلیون زائر در سال بوده است، عنوان کرد: با توجه به اعزام بیش از 480 هزار نفر به عتبات در نیمه اول سال به این نتیجه می رسیم که 90 درصد برنامه ما محقق شده با توجه به اینکه عمده اعزام های ما با توجه به گرمای هوا، ماه رمضان و فعالیت کشاورزان در نیمه اول سال، در شش ماهه دوم سال انجام می گیرد.

مهندس اوحدی در سخنانش به تحول جدی در اعزام های عتبات ایام عرفه اشاره کرد و گفت: در این ایام شاهد افزایش صد در صدی اعزام ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بودیم که پیش بینی می شود در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) نیز افزایش صد در صدی زائران را شاهد باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان بر لزوم  برنامه ریزی در راستای توسعه اقتصادی موضوع زیارت تأکید کرد و گفت: در سه چهار سال اخیر با توجه به درگیری و جنگ مردم عراق با مجموعه صهیونیستی تکفیری داعش ، توسعه زیر ساخت های رفاهی و خدماتی زائران در برنامه مردم و دولت عراق نبوده که لازم است در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

وی در سخنانش بانک انصار را یکی از شرکای مهم استراتژیک سازمان حج توصیف کرد که 20 درصد از سهام شرکت عمران و توسعه مهر و ماه را در راستای توسعه زیر ساختهای رفاهی و خدماتی زائران اعتاب مقدسه به خود اختصاص داده است.

اوحدی با بیان اینکه توسعه اعزام های زائران عتبات یکی از راهبردهای مورد توجه نظام است، گفت: بانک انصار با امضای این تفاهم نامه در کنار فعالیت اقتصادی خود در مسیر خدمات رسانی به زائران حسینی(ع) نیز گام برداشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در توضیح پروژه های در حال اجرا در عراق برای خدمات دهی به زائران گفت: هتل «کربلا دولی» در کربلای معلی که کارهای اجرایی آن به پایان رسیده، هفته اول آبان ماه افتتاح خواهد شد  و ایام اربعین برای اسکان زائران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین زائرسرای طریق القدس در مرز چزابه با ظرفیت 3 هزار زائر، در ایام اربعین افتتاح خواهد شد و پروژه هتل حضرت امیر(ع) در نجف اشرف با ظرفیت 770 تخت که بزرگترین هتل زیارتی عراق و نگین شهرهای زیارتی آن کشور خواهد بود، پیشرفت فیزیکی 70 درصدی داشته که امیدواریم اوایل سال 96 شاهد افتتاح آن باشیم همچنین پروژه آشپزخانه صنعتی نجف نیز که بانک انصار در آن مشارکت داشته، پیشرفت 60 درصدی داشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت هدف از امضای تفاهم نامه با بانک انصار را توسعه امکانات رفاهی و خدماتی در عراق توصیف کرد و هدف دوم آن را استفاده از ظرفیت های بانک انصار در کشور در مسیر خدمات دهی به زائران عراقی که به ایران سفر می کنند دانست که این اقدامات با مشارکت شرکت شمسا و شرکت های عراقی صورت خواهد پذیرفت تا با برنامه ریزی مناسب، خدماتی درخور و شایسته به زائران عراقی که به ایران سفر می کنند، ارائه گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه ارائه تسهیلات به زائران عتبات عالیات را خدماتی در ذیل تفاهم نامه دو مجموعه بیان کرد و گفت: در آینده در قالب کمیته کارشناسی سازمان حج و زیارت و بانک انصار مکانیزم اجرایی برای ارائه تسهیلات به زائران عتبات عالیات توسط بانک تعریف خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر آیت ا... ابراهیمی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک انصار امضای تفاهم نامه با سازمان حج و قدم نهادن در مسیر خدمات دهی به زائران عتبات عالیات را گامی مثبت برای بانک انصار توصیف کرد و گفت: هر دو دستگاه در راستای ارائه خدمات به زائران خدمات متقابلی ارائه خواهند کرد.

مدیر عامل بانک انصار در این مراسم از هماهنگی های بانک انصار و بانک های عراقی برای خدمات دهی به زائران عتبات خبر داد و گفت: برخی از این اقدامات انجام شده و برخی دیگر در حال انجام است.

دکتر ابراهیمی بیان کرد: ظرفیت های اقامتی بانک انصار در شهرهای مقدس مشهد و قم با برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت به زائران عراقی که به ایران سفر می کنند، خدمات ارائه خواهد کرد.

مدیر عامل بانک انصار بیان کرد: در طی یک و نیم سال گذشته اقدامات مشترک خوبی میان سازمان حج و زیارت و بانک انصار در راستای خدمات رسانی به زائران اباعبدالله(ع) صورت گرفته است که طی این تفاهم نامه امیدواریم این همکاری ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه 30 درصد کشور با امکانات بانکداری بانک انصار مجهز شده است، ابراز امیدواری کرد تا در آینده امکانات این بانک برای ارائه خدمات در مسیر زائران عتبات در ایام اربعین و دیگر مناسبت ها افزایش یابد.

محمد تقی سرحدی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست