شنبه 16 تیر 1403
EN

خبرگزاری

ارائه خدمات شایسته به حجاج جمهوری اسلامی ایران منوط به رعایت زمانبندی دقیق در عملیات حمل و نقل ترددی /ترتیب انتقال حجاج در مشاعر مقدسه چگونه خواهد بود

  • 19 خرداد 1403
  • 06:13
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 63 بازدید
  • Article Rating
ارائه خدمات شایسته به حجاج جمهوری اسلامی ایران منوط به رعایت زمانبندی دقیق در عملیات حمل و نقل ترددی /ترتیب انتقال حجاج در مشاعر مقدسه چگونه خواهد بود
مسئول حمل و نقل ترددی در عملیات حج تمتع 1403 با اشاره به حائز اهمیت بودن عملیات حمل و نقل ترددی بر رعایت زمانبندی دقیق در آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ آقای اکبر رضایی مسئول حمل و نقل ترددی در عملیات حج تمتع 1403 در خصوص ماهیت حمل و نقل ترددی و ضرورت اجرای دقیق آن برای زایران گفت: حمل و نقل ترددی یکی از مراحل و فرایندهای مهم در عملیات حج تمتع محسوب می شود که وظیفه انتقال حجاج به مشاعر مقدسه عرفات، مزدلفه، منا و بازگشت حجاج بدین طریق انجام می گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه نظام انتقال حجاج ایران، نظام ترددی می باشد خدمت شایسته ای به حجاج در این بخش ارایه می شود؛ همچنین برخی کشورهای دیگر هم به این ترتیب نقل و انتقال حجاج خود را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه نظام ترددی از حساسیت بالایی برخوردار است،گفت: این حساسیت بدین دلیل است که می بایست همه دست اندرکاران اجرایی از جمله مدیران مجموعه و مدیران کاروان باید پایبند به زمانبندی های اعلام شده و دستورالعمل های ابلاغی نقل ترددی باشند.

رضایی تصریح کرد:نظم،انضباط،آماده سازی های بموقع ، رعایت زمانبندی و حرکت به موقع کاروان ها، به سهولت انتقال حجاج به مشاعر مقدسه کمک می کند و موجب می شود که زمان کوتاهتر و سریع تری حجاج به مقصد منتقل شوند.
مسئول حمل و نقل ترددی در عملیات حج تاکید کرد: انتظار دارم که همه دست اندرکاران اعم از حوزه های مختلف، زمانبندی های اعلامی را مورد توجه قرار داده و به روان بودن عملیات انتقال کمک کنند .
رضایی تصریح کرد : از جمله زمانبندی انتقال حجاج اهل سنت به منا (یوم االترویه) و خروج حجاج از هتل ها از مکه به عرفات در روز نخست مهم می باشد که دقت در این مرحله و رعایت نظم به متولیان امر حمل و نقل کمک می کند تا در کوتاهترین زمان ، حجاج را به عرفات و منا منتقل کنند.
وی افزود: از مقاطع حساس دیگر، انتقال حجاج از عرفات به مزدلفه و منا است ؛ با توجه به توافقات انجام شده الزاما باید ابتدا زایران که وقوف اضطراری دارند به منا منتقل شوند و پس از اتمام این مرحله انتقال حجاج وقوف اختیاری به مزدلفه آغاز می شود .
رضایی توضیح داد: رعایت دقیق این زمانبندی در مرحله انتقال از عرفات مورد انتظار می باشد که این موضوع هم به سهولت انتقال حجاج کمک می کند و حجاج وقوف اختیاری با استفاده از فضای معنوی عرفات و با آرامش منتظر فرارسیدن مرحله انتقال به مزدلفه بمانند و به هیچ عنوان اقدام به انتقال به مزدلفه نکنند .
وی افزود: در نهایت هدف همکاران در حوزه نقل ترددی ارایه خدمات شایسته و بدون نقص و در خور شان زایران کشورمان است و در تحقق این مهم دست یاری به سمت همکاران حوزه اجرایی ، عوامل اجرایی کارگزاران و همچنین حجاج دراز می کنیم. تمامی تلاش ما این است حجاج به سلامت در این مرحله به مشاعر مقدسه منتقل شوند و به سلامت بازگردند.
مسئول حمل و نقل ترددی در حج تمتع 1403 درباره بکارگیری اتوبوس های حمل و نقل ترددی گفت: در مرحله انتقال حجاج اهل سنت به منا برای یوم الترویه 81 دستگاه اتوبوس و برای انتقال سایر حجاج از مکه به عرفات 531 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده که این اتوبوس ها در 3 رد(سه مرحله رفت و برگشت) به کار انتقال حجاج می پردازند .
رضایی افزود: در هر اتوبوس حدود 54 نفر حضور خواهند داشت ؛ ضمن اینکه در هر اتوبوس براساس برنامه ریزی یک نفر راهنمای آموزش دیده حضور دارد و در کنار زایران در تمامی طول مسیر خواهد بود.
وی تصریح کرد: امساال سامانه اپ موبایلی حج و زیارت در زمینه ترددی هم بسیار فعال می باشد و تمامی اتوبوس ها به وسیله این اپ رصد می شوند و کار مانیتورینگ نیز به خوبی مدنظر خواهد بود.

رضایی افزود: راهنماها هم اپ موبایلی حج و زیارت را نصب دارند و هماهنگی ، انتقال و سایر موارد را از این طریق انجام می دهند.
وی در خصوص راهنماها و فعالیت های پیش از آغاز عملیات ترددی گفت: آموزش های میدانی برگزار شده و سطح آگاهی ها نسبت به شرایط موجود ارتقا یافته است که انتظار داریم با توجه به تلاش های صورت گرفته و آموزشهای انجام شده و همچنین رفع نقاط ضعف سنوات قبل، بتوانیم عملیاتی در خور شان زایران داشته باشیم.

محمد تقی سرحدی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست